Monday, March 28, 2016

အစမိုးဒီးရက္​စ္​ ႏွင္​့ လိင္​ဆက္​ဆန္​ျခင္​း

အစမိုးဒီးရက္စ္ ႏွွင့္ လိင္ဆက္ဆန္ျခင္း
--------------------------------------------------

တစ္ခါတံုးက

ေတာင္ကုန္းကေလးရဲ႕ ခပ္ပ်န္႔ပ်န္႔ စိုင္းခင္းေလးဟာ က်မေဖေဖရဲ႕
ဂ်ံဳခင္းကေလးျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဂ်ံဳခင္းကေလးရဲ႕ ဘဲတစ္ဖက္တခ်က္စီမွာ ေရတံခြန္ႏွစ္ခုဟာ ၿပိဳင္စီဆင္းေနၾကေပါ့။
ေရတံခြန္ေလးရဲ႕ ဟိုဖက္ကို ဝါးတံတားေလးက ျဖတ္ကူးလိုက္ရင္ ဧရာမ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ရဲ႕ေအာက္ကို ေရာက္တယ္။
ေညာင္ပင္ႀကီးရဲ႕ တြဲက်ေနတဲ့ ေညာင္ႏြယ္မ်ားနဲ႔ ေဖေဖဖန္တီးထားတဲ့ ဒန္းကေလးဟာ
က်မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြရဲ႕ ကမၻာေသးေသးေလးပါပဲ။

ဒီေန႔ ေဖေဖဟာ ေညာင္ပင္ႀကီးရဲ႕ေအာက္မွာ လာငိုေနတာကို က်မေတြ႔ေန႔က်အတိုင္း က်မေတြျပန္ၿပီ။
ေဖေဖဟာ ေညာင္ကိုင္းေလးမွာ ခ်ဥ္ထားတဲ့ က်မရဲ႕ ခ်ဥ္သားတံပတ္ေလးကို တ႐ႈိက္မက္မက္နမ္း႐ႈိက္ရင္း စကားေတြအမ်ားႀကီးေျပာရင္းငိုေနတယ္။
ေဖေဖခုလို  ငိုေနတာကို က်မမႀကိဳက္။
ေဖေဖ့ကို ခုလိုငိုေႂကြးေနဖို႔လည္း က်မ မရြယ္စူးခဲ့။
တကယ္ဆိုရင္ ေဖေဖတင္မကဘူး က်မကိုယ္တိုင္လည္း အမွားမကင္းခဲ့။
မဟုတ္ဘူး။က်မ မွားကိုမွားခဲ့တယ္။

ထိုေန႔ဟာ ေဖေဖ ရြာကို ဂ်ံဳသြားပို႔တဲ့ေနျဖစ္တယ္။အဲ့ဒီေန႔က ေမာင္ေလးနဲ႔ က်မ ဟာ ေဖေဖ့ကို ေစာင့္ရင္း ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ဒန္းေတြလႊဲလိုက္ သီခ်င္းေတြညည္းလိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြအၾကာႀကီး
ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကတယ္။ညနယ္ေနရီလာေတာ့ ေမာင္ေလးဟာ ဟိုဘက္ေရတံခြန္စမ္းေခ်ာင္းက ငါးေထာင္ျမံဳေတြ သြားေဖာ္မယ္ဆိုၿပီးထြက္သြားေတာ့က်မဟာ အေဖ့ကိုေစာင့္ရင္းေနရစ္ခဲ့တယ္။
ညနယ္ဟာ ေမွာင္စပ်ိဳးလာေပါ့။
အေဖဟာေရာက္မလာေသးေတာ့ စမ္းေခ်ာင္းထဲေရခ်ိဳးဆင္းခဲ့တယ္။

ေရ....
ေရဟာ ေအးစိမ့္စိမ့္နဲ႔ဘအသက္ကိုမသိေတာ့တဲ့ အႏွိပ္သမ တစ္ေယာက္လို
ညက္ေညာတဲ့ ေရြ႕လွ်ားမႈနဲ႔ ေအးစိမ့္တဲ့ ထိေတြ႔မႈမွာ မိန္းမသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဇၩတၱံကို အေရခြံခြၽတ္ပစ္တယ္။
ဆိပ္ၿငိမ္အရပ္ရဲ႕ လြပ္လပ္မႈကို အသံုးခ်ပစ္ဖို႔ ငါးသလဲထိုးေလးေတြဟာ က်မလိင္အဂၤါကို တို႔ထိၿပီး အခ်က္ေပးတယ္။
ေလာကနိတိရဲ႕ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုမွာ အဲ့ဓီလိုအဆိုရိွတယ္.....
"မိန္းမမ်ားနဲ႔ လူမိုက္တို႔ဟာ ဆိပ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ မေကာင္းမႈကို ျပဳက်င့္တတ္ၾက၏"
အာသာႏွင့္စပ္လ်ဥ္းလာေသာအခါ ေရသည္ "အစမိုးဒီးရက္စ္ "၏တမန္ေတာ္ျဖစ္သည္။
"အစမိုးဒီးရက္စ္ "ဟာ ကာမနဲ႔ မိႈက္မဲမႈကို အစိုးရေသာနတ္ဆိုးျဖစ္သည္။
လူသားေတြအာသာႏွင့္ ဆႏၵျပင္းျပျခင္းကိုဖန္ဆင္းၿပီး အမွားေတြက်ဴးလြန္ေအာင္ျပဳလုပ္တတ္သည္။
လိင္ကိစၥကို အထူးလြန္က်ဴးေစၿပီး တျခားေသာမိုက္မဲမႈမ်ားကိုဖန္ဆင္းၿပီး ဘုရားသခင္ကိုတြန္းလွန္ေနေသာ ငရဲျပည္၏ အထင္ကရနတ္သားတစ္ဆူျဖစ္သည္။
"အစမီုးဒီးရက္စ္"သည္ ေရျဖစ္သည္။ထို႔ေနာက္က်မသည္ ဆိပ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ "အစမိုးဒီးရက္စ္"ႏွင့္ လိင္ဆက္ဆန္ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္ မထင္မွတ္ပဲ က်မေနာက္ဖက္မွ လက္တစ္ေခ်ာင္းဟာ က်မရင္သားဆီေရာက္လာသည္။ၿပီးမွ တေထာင္းေထာင္နံေစာ္ေနေသာ အရက္နံ႕ကို က်မရသည္။
အထိတ္တလန္႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ထိုသူသည္ အေဖ ျဖစ္သည္။
"မရံုးပါနဲ႔ေတာ့ သမီးရယ္"တဲ့....
က်မလည္း ရံုးဖို႔ဆႏၵမရိွခဲ့ေခ်..။
ထို႔ေနာက္ အေဖသည္ "အစမိုးဒီးရက္စ္"ျဖစ္လာသည္။
ထိုညနယ္ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေမာင္ေလးမရိွတဲ့ အခ်ိန္တိုင္းမွာ အေဖဟာ "အစမိုဒီးရက္စ္"ျဖစ္ခဲ့သည္။
တစ္လေလာက္ၾကာေတာ့ ေမာင္ေလးကို ရြာသို႔ပို၍ ေက်ာင္းထားေပးခဲ့သည္။
မိုက္မဲမႈသည္ မမိုက္မဲခင္ အလြန္တံုလႈပ္စရာေကာင္းသေလာက္ မိုက္မဲၿပီးသည့္အခါတြင္မႈ ကိုကင္းတစ္မ်ဳိးလိုျဖသ္သည္။
မေကာင္းမွန္းကိုသိသည္။ထိုမေကာင္းမႈထဲက ေကာင္းျခင္းသည္ ထိုမေကာင္းမွုကိုတြန္းလွန္သည္။ထိုအျခင္းအရာသည္
"အစမိုးဒီးရက္စ္"၏ ေမွာ္ျဖစ္သည္။

တစ္ေန႔ က်မ ဘာမွမစားပဲအံသည္။အေဖလာေမးသည္။"ဓမၼတာ မွန္ရဲ႕လား"တဲ့။
က်မသတိထားမိသေလာက္ က်မ ရာသီမလာတာ တစ္လေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။
ကံသည္တိုက္ဆိုင္သည္။ေကာင္းခ်င္လွ်င္ ေကာက္မလာေသာ္လည္း မဆိုးခ်င္ပဲ ဆိုၿပီေဟ့ ဆိုလွ်င္ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္လာသည္။
ထုိေန႔က က်မတို႔လယ္တဲသို႔ စစ္သားတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ားေရာက္လာၿပီး ေရတံခြံႏွစ္ခုမွ ေက်ာက္မ်ားကို မိုင္းခြဲထုတ္မည္ျဖစ္၍ ၎တို႔ေပးေသာေငြမျဖစ္စေလာက္ႏွင့္ လြတ္ရာသို႔ အေျခခ်ေနထိုင္ရန္ ေနထိုင္ရန္ အသိေပးသည္။

က်မေတြးသည္။
မဟုတ္ဘူး။
က်မ တစ္ညလံုးငိုခဲ့သည္။ပတ္ဝမ္းက်င္ႏွင့္ေနထိုင္ရေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ က်မကို ဘယ္သူနဲ႔ ရတယ္လို႔ ေျပာမလဲ။
က်မေမာင္ေလးကို ဘယ္လို လိမ္ရမလဲ။
က်မခေလးေမြးလာေသာအခါ က်မအေဖဟာ ခေလးမ်က္ႏွာကို ဘယ္လိုၾကည့္မလဲ။က်မခေလးဟာ က်မအေဖကို အေဖေခၚရမလား၊အဖိုးေခၚရမလား။က်မဟာ က်မခေလးကို ေမာင္ေလးေခၚရမလား၊သားေခၚရမလား။
က်မစဥ္းစားရင္း စဥ္းစားရင္း ေညာင္ႏြယ္မ်ားကို ျမင္လာသည္။ က်မ အေဖမသိေအာင္ တဲမွ ထြက္၍လာခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ေညာင္ပင္ႀကီး၌တြဲလြဲခိုေနေသာ က်မကို မိုးလင္းတဲ့အခါ အေဖေတြ႔ခဲ့သည္။

ဒီေန႔လည္း အေဖဟာ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္၌ လာငိုေနသည္။

"အမွားတိုင္းမွာ ဆိပ္ၿငိမ္ရာမရိွမွန္း အေဖ မမူးခဲ့ရင္ အေဖဆင္ျခင္မိခဲ့ပါလိမ့္သမီးရယ္...."

"မိုက္မဲမႈတိုင္းဟာ ဘုရားရဲ႕ အၿမိဳက္ေဆးတရားကို ဆန္႔က်င္ဖို႔အတြက္ မ်က္လံုးကို သင္းကြပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္"

"အေခ်ာင္ရလိုမႈဟာ လူေပ်ာ့ေတြရဲ႕ ဘုရားျဖစ္ၿပီး ထိုအထဲ၌ စီးေမ်ာလိုမႈဟာ
ဘဝကို အခါခါ ေသေၾကာင္းၾကံျခင္းျဖစ္တယ္"

ေနာက္ေန႔ေတြလည္း အေဖဟာ အဲ့ဒီစကားေတြကို တတြတ္တြတ္ေျပာရင္း လာငိုေနလိမ့္မယ္.....။

K-ဒါရ

No comments:

Post a Comment